نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
84730
-
الف
+

بازیگر تاجیکستانی «درچشم باد»: از پارسا پیروزفر ترس داشتم/ایران برای من مثل بیژن برای لیلی است

«مسعود جعفری جوزانی» کرکتر لیلی در سریال «در چشم باد» را از بین بازیگران و چهره های سرشناس تاجیکستان انتخاب کرد.

«ستاره صفرآوه» بازیگر تاجیکستانی سینما و تلویزیون ایران است که از مهم ترین آثار او می‌توان به بازیگری در سریال در حال نشر «در چشم باد» اشاره کرد.

به گزارش آی فیلم2،  «ستاره صفرآوه» بازیگر تاجیکستانی سریال «در چشم باد» از رشته خبرنگاری دانشگاه صدا و سیمای تاجیکستان فارغ شده و مسلط به زبان‌های انگلیسی،فارسی و روسی می باشد.

او پیش از نقش آفرینی در سریال «در چشم باد» گویندگی اخبار زنده به زبان تاجیکی و روسی را به دوش داشته است.

این هنرمند جوان تاجیکستانی کار حرفوی خود را از تلویزیون آغاز کرده و سال 1387 هجری خورشیدی  با کرکتر «لیلی» در چشم باد توانست به خوبی بدرخشد و شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ستاره صفرآوه بازی در این سریال بوده است.

یكی از کرکترهای اصلی سریال «در چشم باد» پیرامون یك زن تاجیكستانی بود و برای آن‌ كه سریال و آن کرکتر هر چه واقعی‌ تر به نظر برسد، «مسعود جعفری جوزانی» به كشور تاجیكستان سفر كرد و از بازیگران و  چهره‌های سرشناس این کشور تست گرفت تا در نهایت «ستاره صفرآواه» را به عنوان بازیگر کرکتر «لیلی» برگزید.

صفرآوه توانست با نقش آفرینی در سریال در چشم باد، تجربه بازیگری موفقی را برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «پارسا پیروزفر»، «شیرین صفری»، «کامبیز دیرباز»، «ماه چهره خلیلی» و «مصطفی زمانی» برای او افتخاری جدید محسوب می شد.

صفرآوه در مصاحبه ای در رابطه با شخصیت «پارسا پیروزفر» گفت: «من اول آقای «پارسا پیروزفر» را نمی شناختم اما وقتی به ایران آمدم و آگاه شدم که او بازیگر کلانی است، بسیار نگران شدم، وقتی چند فلم از او دیدم، بیشتر ترسیدم، اما آقای پیروزفر انسان بسیار خوبی هستند. ایشان مرا در رسیدن به کرکتر لیلی بسیار کمک رساند. من همیشه به شخصیت بزرگ و با سواد و هنرمند او احترام بسیار میگذارم، فکر نمی کردم یک بازیگر که در جوانی ستاره سینما است، می تواند صاحب فکر درخشان و مردم دوستانه باشد.

او دیالوگ ها را با من تمرین می کرد. هر وقت لازم بود، از راهنمایی دریغ نداشت، می گفت: وقتی «بیژن» می تواند کرکتر خود را خوب بازی کند که «لیلی» درست بازی کرده باشد.

او برایم از داستان بیژن در چاه گفت و تعجب کرد که من شاهنامه را خوانده ام و آن قصه را می دانم. اما دانش آقای پارسا پیروزفر، از من فراتر بود، چون معنی آن قصه را هم می دانست.

این بازیگر تاجیکستانی همچنان درباره کرکتری که در سریال «در چشم باد» بازی کرده، گفت:  «کرکتر «لیلی» مثل یک اسطوره بود. من «لیلی و مجنون» نظامی ‌را خواندم. فکر کردم شاید قصه آقای جوزانی، یک لیلی اسطوره ای باشد که در قلب همه فارسی زبانان است. یک پاره‌هایی از شخصیت «لیلی» مرا یاد «گردآفرین» شاهنامه استاد بزرگ فردوسی می‌انداخت.

وقتی به آقای جوزانی فکرم را گفتم، ایشان هم مرا راهنمایی کرد که این لیلی یک زن به تمام معنی کامل است. لیلی وسعت و معنی عشق را به شکل کامل می‌شناسد. محبت او به «بیژن» از حد زمینی هم فراتر است. بالاتر از همه «لیلی» مثل وطن است که فرهنگ و زبان و عقیده، در او جاری است. من به آقای جوزانی گفتم که می‌ترسم نتوانم این زن را درست بازی کنم. اما او با خونسردی و خوشرویی شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت: تردید نکن تو می‌توانی»

صفرآوه زيباترين سکانس بازی خود در سریال «در چشم باد» را صحنه ای عنوان کرد که ليلی برای اولين بار بيژن را می بيند و می شناسد و می گوید: اين سکانس برايم خيلی خاطره انگيز و زيبا بود. همه چيز باور پذير است. وقتي من خودم اين صحنه را از تلویزیون تماشا کردم يادم رفت که ليلی خود من هستم و بسيار احساساتی شده بودم. 

بازیگر کرکتر «لیلی» در سریال تاریخی «در چشم باد» با اشاره به اينکه فرهنگ، زبان و دين مردم ايران و تاجيکستان يکی است، گفت: من در اين کشور زيبا احساس بيگانگی نمی کردم و ايران برای من مثل بيژن است برای ليلی. مردم ايران مثل مردم تاجيکستان بسيار خونگرم، دوست داشتنی و ميهمان نواز هستند.

بانو صفرآوه در مصاحبه با یک خبرگزاری ایرانی با تاکید بر اینکه افتخار من و هنرمندان تاجیکستان است که از حوزه فارسی زبان در سریال تاریخی کلانی مثل «در چشم باد» نقش بازی کردم، گفت: این فلم متعلق به همه کشورهای فارسی زبان است.

این بازیگر تاجیکستانی آرزو دارد که انسان خوبی باشد و بتواند چهره درستی از زن تاجيک را به دنيا نشان دهد.

صفرآوه پس از این که بازی اش در سریال «در چشم باد» به پایان رسانید، به کشور خود بازگشت و استاد دانشکده هنرهای زیبای تاجیکستان شده است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر
ملینا اسلام بیگی

من عاشق این سریال بسیار عالی هستم و عاشق خانم صفرآوه و آقای پیروزفر هستم این دو بسیار بازیگر های خوبی هستند.😍😙❤💋👌👌👌👍👍💕💕